ترکیه، عمومی

برج گالاتا استانبول

برج گالاتا
Galata Kulesi
The Galata tower.jpg

برج گالاتا

برج گالاتا در استانبول قرار گرفته‌است

مختصات ۴۱°۱′۳۲٫۳۶″ شمالی ۲۸°۵۸′۲۶٫۹۶″ شرقی
مکان استانبول، ترکیه
گونه برج
مواد سنگ
عرض ۱۶٫۵۴ متر (۵۴٫۳ فوت)
ارتفاع ۶۶٫۹ متر (۲۱۹ فوت)
تاریخ تکمیل ۱۳۴۸ میلادی

برج گالاتا (به ترکی استانبولی: Galata Kulesi) یک برج قرون وسطایی است که در منطقه گالاتا استانبول دقیقاً در قسمت شمالی شاخ طلایی قرار گرفته‌است. این برج به هدف اهداف نظامی ساخته شد و دیوارهایی به پهنای ۳٫۷۵ متر دارد.

بلندای برج ۹ طبقه گالاتا تا نوک آن ۶۶٫۹ متر بوده و از کیلومترها دورتر قابل مشاهده است. برای بازدید از این برج نیازی به رزرو کردن بلیط نیست و کافیست به آن مراجعه کنید و از آن بازدید کنید. فضای داخلی برج گالاتا مانند یک موزه سازماندهی شده‌است و طبقه آخر آن به یک رستوران ختم می‌شود. بازدید از برج ممکن است چند ساعت زمان نیاز داشته باشد.

برج گالاتا

 

تاریخچه برج گالاتا

برج گالاتا در سال ۱۳۴۸ میلادی و با معماری معمول همان زمان به سبک رومانِسک ساخته شد که در ابتدا با نام برج مسیح یا (Christea Turris) خوانده می‌شد.

در طول سالهای طولانی استفاده از این برج به صورت‌های نظامی، مدنی، فرهنگی و در آخر به عنوان یک هدف گردشگری ادامه داشته‌است اما در طول این زمان طولانی حوادثی از جمله آتش‌سوزی و زلزله برای این برج مخرب بوده‌است که باعث بازسازی‌های متعددی در آن شده‌است. آخرین بازسازی مهم برج به سال‌های ۱۹۶۵ تا ۱۹۶۷ بازمی‌گردد که توسط دولت انجام شد. در این بازسازی علاوه بر سقف، تعویض فضای چوبی داخلی با سازه بتنی در دستور کار قرار گرفت و انجام شد و پس از این بازسازی برج به عنوان یک جاذبه برای عموم مردم بازگشایی شد و سالانه میزبان تعداد زیادی گردشگری داخلی و خارجی است.

منبع: ویکی پدیا

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید