آب و هوای ایسلند

آب و هوای ایسلند :

در زمان مهاجرت به ایسلند یکی از مواردی که قطعا به آن توجه زیادی میشود، آب و هوای این کشور هست. همین ابتدا باید بدانید به دلیل موقعیت جغرافیایی در این کشور سردترین میزان درجه هوا، صفر درجه است.
که این میزان درجه از سردی هوا رو حتی در شمال انگلستان، کانادا، امریکا و بسیاری از دیگر کشور ها هم میتونید حس کنید.

اولین موردی که باید در نظر گرفت، بر خلاف دید عمومی از این کشور درباره آب و هوای ایسلند است.
جنوب این کشور هوای مشابه دیگر کشورهای حوزه اسکاندیناوی چون فنلاند، بخش های زیادی از نروژ و سوئد را داراست.
به دلیل فشار هوای کمتر، از میزان این سرما نیز کاسته شده.

جاله بدونید شمال این کشور که بسیار سرد و دارای یخچال های زیادی می باشد، محل زندگی دائمی نبوده و صرفا منطقه ای به شدت توریستی با طبیعتی وصف ناپذیر است.
در نتیجه مردم این کشور در بخش جنوبی آن سکنی گزیده اند. پیشنهاد میکنیم حتما اطلاعات درباره جغرافیای کشور ایسلند را در سایت خارجه رو مطالعه کنید.

به دلیل آنکه این کشور با کمی فاصله پایین مدار قطبی قرار دارد به همین دلیل آب و هوای شمال ایسلند سرد و قطبی می باشد. در این کشور هوای معتدل از میزان سردی هوا می کاهد. فلات های داخلی ایسلند بیشتر ماسه زار ها، کوه ها و یخچال ها هستند.

جبهه هوایی حاکم بر ایسلند، آب و هوای سرد و قطبی است. اما جبهه هوای معتدل نیز در آن وجود دارد. جریان‌های آب گرم گلف استریم که در کرانه‌های جنوبی ایسلند جریان دارند، دمای ایسلند را کمی افزایش می دهند و از یخبندان‌های گسترده در زمستان جلوگیری می کنند. ایسلند ۳۰۰ چاه بخار دارد که  منابع بالقوه زمین‌گرمایی آن به حساب می آید و ایسلند از آن ها برای برای تولید برق و انرژی گرمایی استفاده می کند.

بله جالبه بدونید که دولت این کشور با استفاده از گرمای طبیعی زمین سیستم گرمایی را تعبیه کرده که با انتقال این گرما به منازل، سیستم ایجاد آب گرم و گرمایش متفاوتی در این کشور بوجود اومده !

آب و هوای ایسلند

بیشتر سطح ایسلند، فلاتی تشکیل داده که ۴۰۰ متر از سطح دریا بالاتر است. ایسلند تقریبا فاقد پوشش گیاهی مشابه در دیگر کشور ها است و بیشتر سطح آن را یخکوه تشکیل داده است. که این یخ کوه ها از بارش های زمستانی برف ایجاد شده اند. پوسته ی ایسلند دارای بقایای فوران‌های آتشفشانی نیز می باشد. ایسلند سرزمینی است که از نظر آتشفشان فعال است و 25 آتشفشان فعال دارد که برخی از آن ها عبارتند از :

اورائِفا یوکُل (Oraefa Jokull) با بلندی ۲۱۱۹ متر،

 هِلکا (Helka) با ۱۵۲۰ بلندی متر

 سنائِفِلس یوکُل (Snaefells Jokull) با بلندی ۱۱۴۶ متر و… .

مرطوب ترین ماه در کشور ایسلند ژانویه است که به طور متوسط 50 میلی متر باران دارد. سرد ترین ماه ژانویه است و دما در آن به صفر درجه هم می رسد.

اگر قصد مسافرت به ایسلند دارید بهتر است ماه های جون و جولای را انتخاب کنید. بهترین هوای این کشور در این ماه ها است که میانگین هوا به 11 در جه می رسد. در این ماه درجه حرارت دریا حدود 11 درجه سانتیگراد است. باید گفت که آب و هوای ایسلند، همیشه متعادل و تقریبا بهاری است اما خیلی از گردشگران گمان می کنند که ایسلند آب و هوای سردی دارد و حتی تابستان هایش نیز سرد است. اما اینطور نیست. برخی از روز های تابستان به 26 درجه سانتیگراد می رسد. میانگین دما در ماه های تابستان 12-16 درجه است. بلندترین روز آفتابی در ایسلند 6 ژوئیه یا همین جولای است.

در تابستان دمای هوای 35 درجه نیز در ایسلند ثبت شده و زمستان هم به صفر درجه می رسد. اختلاف دما در ایسلند وجود ندارد اما اختلاف ساعت زیادی در روز و شب وجود دارد. در تابستان روزهایی وجود دارد که نور خورشید همچنان در آسمان وجود دارد و شبیه به شب های سفید روسیه است و در زمستان هم روزهایی که خورشید کامل طلوع نمیکند و رنگ شب غالب تر است. در این کشور آتشفشان ها و یخچال هایی وجود دارد که برخی مناطق را غیر قابل سکونت می کند. بسیاری از جمعیت این کشور در کنار سواحل و جنوب غرب کشور زندگی می کنند.

اشتراک گذاری:

آخرین دیدگاه‌ها

    دسته‌ها